woensdag 8 januari 2014

René Magritte


2 opmerkingen:

  1. Ha Arda,
    Wat een schitterende afbeelding, om lang bij na te denken. Wat heeft de man in de krant gelezen? Is hij vertrokken om een eind te maken aan een misstand, of is hij opgepakt en gevangen gezet? Zal hij ooit nog eens terug komen? De drie plaatjes zonder de man suggereren langdurige afwezigheid, maar door het raam zien we steeds hetzelfde seizoen en hetzelfde soort weer.
    Hartelijke groeten,
    Irene 1.10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Irene,
      Fijn, daar ben je weer! Ik vroeg me af of je de overstap naar dit blog zou opmerken, maar daar had ik natuurlijk niet aan hoeven twijfelen, gezien je opmerkzame blik. Ja, ik vond het ook een mooie vondst, deze Magritte. Ik kende het schilderij niet, maar al googelend op krant en man enzo kwam ik het gisteren tegen. En dacht: dat ga ik meteen plaatsen! Inderdaad raadselachtig waar die man ineens gebleven is, jouw vragen en opmerkingen zijn terecht, maar ze leiden niet tot een antwoord. En zo zal het schilderij ook wel bedoeld zijn, dat je met vragen blijft zitten.
      Tot de volgende keer, groet, Arda

      Verwijderen